פאנגאיה מוכרת 7.5% מבעלותה במתחם תנובה

שלושה חודשים לאחר שרכשה חברת פאנגאיה נדל”ן, מקבוצת קנדה-ישראל, במשותף עם חברות אלקטרה ויורוקום את מתחם תנובה בתל אביב, דיווחה הבוקר החברה כי היא מוכרת 7.5% מאחזקותיה במתחם תמורת 44.1 מיליון שקל. סכום זה מהווה פרמיה של 200% על הסכום המקורי אותו שילמה פאנגאיה בעת הרכישה.

 

בחודש מאי השנה דיווחו החברות כי השלימו עסקה לרכישת מתחם תנובה בתל אביב בסכום כולל של 530 מיליון שקל. לצורך הרכישה הקימו החברות חברת מיזם משותפת, כאשר פאנגאיה ויורוקום החזיקו ב-75% מהחברה בחלקים שווים, ואלקטרה ואלקטרה נדל”ן החזיקו ועדיין מחזיקים ב-25% הנותרים בחלקים שווים.

לאחר דיון אסטרטגי של דירקטוריון החברה, שבבעלותם של ברק רוזן ואסי טוכמאייר, הוחלט ברב קולות לגייס את ההון הדרוש להשלמת עסקת הרכישה באמצעות הכנסת משקיע חיצוני ולא באמצעות הנפקת אג”ח נושאות ריבית. בתוך כך, החליטה החברה למכור 20% מהחזקותיה בחברת המיזם המהווים 7.5% מההחזקות בנכס. לאחר הכנסת המשקיע החיצוני, חלקה של פאנגאיה דולל ל-30%, וחלקן של שאר השותפות נשאר אותו דבר.

החברות יקימו במתחם, הממוקם בקרבת מגדלי עזריאלי, פרויקט מסחר, משרדים ומגורים בהיקף שטח של 124 מ”ר. ההערכות הן כי היקף ההשקעה הכולל במתחם יעמוד על 1.64 מיליארד שקל. במאי 2011 אישרה הוועדה המקומית לתכנון ובנייה של עיריית תל אביב היתר הריסה, חפירה, דיפון ובניית מרתפים במתחם.

במסגרת ההסכם הובטח לאלקטרה פיתוח ובניית המתחם בהיקף של 800 מיליון שקל, וכן ניהול הנכס עם תום הבנייה. ניהול השיווק של הפרויקט יבוצע באופן בלעדי על ידי פאנגאיה בתמורה ל-3% ממחיר המכירה של כל יחידת דיור בפרויקט. היקף ההכנסות מהפרויקט יסתכם על פי הערכת השותפות בכ-2.5 מיליארד שקל.

נגישות